Friday 23 February 2024

MAJLIS PENYERAHAN KUNCI RKAT MSS TAIPING

 
Panglima 2 Divisyen, Mejar Jeneral Datuk Azhan Md Othman telah menyempurnakan Majlis Penyerahan Kunci Rumah Keluarga Angkatan Tentera (RKAT) Markas Stesen Staf Taiping (MSS Taiping) bertempat di RKAT Denaro Line dan RKAT Salerno Line. Menjlis penyerahan dilakukan setelah kedua-dua RKT itu selesai menjalani penyelenggaraan dan baik pulih.

RKAT Denaro Line dan RKAT Salerno Line ini telah dibina pada tahun 1952. Senggaraan 100 unit RKAT Denaro Line yang dilaksanakan oleh Markas RAJD 2 Divisyen dengan kerjasama MATM-BPKP dan Jabatan Kerja Raya (JKR) telah bermula pada 7 Mac 23 hingga 31 Januari 24 membabitkan kos berjumlah RM8 juta. 

Manakala senggaraan 6 unit RKAT Salerno Line dan 1 unit RKAT Drummond Hill yang dilaksanakan oleh JKR telah bermula pada 10 Jul 23 hingga 27 Nov 23 membabitkan kos berjumlah RM495 ribu.

Penyelenggaraan dan baik pulih RKAT penting dilakukan bagi memastikan keselesaan dan keselamatan penghuninya. Ia satu penghormatan dan menghargai jaga dan pengorbanan anggota tentera.

Pada majlis tersebut Azhan dengan diiringi Pegawai Pemerintah MSS Taiping, Lt Kolonel Hasmin Shamon Abdul Rahman meninjau RKAT dan menzahirkan rasa berpuas hati dengan penyelenggaraan tersebut. 





22 Feb 2024 
Kredit - Markas Divisyen Ke-2 Infantri Malaysia

No comments:

Post a Comment